چندی پیش خیلی "اتفاقی" متوجه "اتفاقی" شدم که خیلی خیلی عجیب بود!! من با جستجوی بخش شاخصی از نوشته هایم که با اطمینان می توانم بگویم خاص خودم بود و کمتر کسی از آن تعبیر استفاده کرده، در گوگل به صفحه ای رسیدم که نوشته ام را دزدیده بود! بیشتر دقت کردم و دیدم نه!!!!!!! وبلاگ من را دزدیده! با تعجب بسیار به آدرس نگاه کردم! عجیب بود! khomaremasti ! اما با یک آدرس سرویس دهنده ی نامعروف دیگر!

اسم وبلاگ را که خودم به صورت اختصاصی در همه سرویس دهنده های معروف بگیره اش کرده ام سرچ کردم! نتیجه دور از انتظار بود!!! من علاوه بر وبلاگ خودم به تعداد زیادی آدرس مشابه برخوردم که گویی مطالب من را به صورت اتوماتیک وار به سایت هایشان انتقال داده اند!!! و هیچ اثزی از لینکی برای ارجاع به متن اصلی یا اشاره به نویسنده نبود!!!!! خوب طبیعتا بسیاری از ارجاعهای گوگل را از وبلاگ من می دزدند و راهی صفحات جعلی می کنند. این ها هدفشان صرفا کار تبلیغاتی بوده و از محتوای تولیدی بلاگرهای فارسی برای بالا بردن آمار خود و افزایش بازدید کننده استفاده می کنند! مطمئنم برای بسیاری از بلاگرهای دیگر هم این اتفاق افتاده است! چطور می شود جلوی این دزدی جدید را گرفت؟ واقعا بی اخلاقی در دنیای وب فارسی سر به فلک گذاشته و هر طرف را که می گیری از سمت دیگری بیرون می زند! 

 

و اما شعر...

 

تو مهتابِ شبانگاهان در اوج تیره بختی ها
تویی همراهِ من، همگامِ من، در اوج سختی ها
پری رویانِ این دوران، همه نامرد و بَد... لیکن
تویی استادِ من در مکتبِ امثال تختی ها

                                                            آرش وکیلی