مگر می‌شود این تیم ملی را دوست نداشت؟ تیمی که یکی یکی رکوردهای تازه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی برایمان ثبت می‌کند، تیمی که نتایج خوب می‌گیرد و اغلب چشم‌نواز بازی می‌کند. تیمی که پر است از جوان‌های پر استعداد و آینده‌دار. تیمی که به هیچ‌کس باج نمی‌دهد! تیمی که حتی ستاره‌هایش را اگر به دنبال قلدر مآبی و غوغا سالاری باشند حذف می‌کند تا با آرامش و طمأنینه به‌سوی هدفش پیش برود و همه‌ی این‌ها را مرهون مربی باهوش پرتقالی است. حالا حسودان داخلی هرچه می‌خواهند بگویند! این تیم دوست داشتنی اگرچه هنوز جای پیشرفت و بهبود دارد ولی عملکرد درخشانش دلیلی محکم برای درستی مسیری است که می‌رود.

ناخدای با تجربه‌ی فوتبال ملی ایران از 14 فروردین ماه 1390 هدایت تیم ملی فوتبالمان را بر عهده گرفته و تاکنون در 6 سالی که هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده داشته موفق شده رکوردهای بسیاری بر جای بگذارد.

تیم ملی ایران رکورد بسته نگه داشتن دروازه‌ی خود را در دیدار برابر چین هم پابرجا نگه داشت. تیم ملی ایران در دیدار با چین دروازه‌ی خود را بسته نگه داشت و رکورد خود را حفظ کرد. شاگردان کی روش در ۷ دیدار خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هیچ گلی دریافت نکردند و اگر در سه دیدار آتی هم این آمار را افزایش دهند، رکورد بی‌نظیری در تاریخ انتخابی جام جهانی ثبت می‌کنند.

نکته جالب این است که دروازه بانان تیم ملی کار سختی برای ثبت کلین شیت نداشته‌اند. تیم ملی در ۶ دیدار خود در این رقابت‌ها عملکرد دفاعی فوق‌العاده‌ای داشته است و تنها ۷ بار به دروازه‌ی تیم ملی ایران شوت شده است. تنها در دیدار برگشت با قطر بود که فشار کم سابقه‌ای روی دروازه‌ی تیم ایران وارد آمد و ۶ ضربه در چارچوب داشت که البته همه آن‌ها بی‌حاصل ماند.

عملکرد خوب بازیکنان تیم ملی و تمرکز آن‌ها در وظایف خود باعث شده است تا باز کردن دروازه‌ی ایران برای حریفان کاری غیر ممکن تلقی شود و حتی ضربه به چارچوب هم دشوار شده است.

از دیگر آمارهای افتخار آمیز تیم ملی با هدایت کیروش می‌توان به شکست تیم‌های ملی آسیایی پس از سال‌های زیاد (ترکمنستان پس از نزدیک به 20 سال، عمان نزدیک به 14 سال و...) یاد کرد. سه پیروزی پیاپی در مقابل کره جنوبی پس از شکست‌های چندباره از این تیم در سال‌های گذشته، بیشترین برد در میان تمام مربیان تاریخ تیم ملی فوتبال با 32 برد. کمترین تعداد باخت نسبت به تعداد بازی‌ها با 8 شکست. کمترین تعداد تساوی نسبت به تعداد بازی‌ها و نیز ثبت رکورد 23 بازی بدون شکست در مقابل تیم‌های آسیایی.

امیدواریم که این تیم بتواند هدفی نو تعریف کند و پس از صعود به جام جهانی از گروه خود نیز صعود کند.



     پی‌نوشت: خب طبیعتا وقتی به کانال تلگرام مراجعه نکنید خیلی از مطالب رو از دست می‌دید! مثل مجموعه‌ی شازده‌گوگولو که دیگه تموم شد!