مدتهاپیش تصمیم گرفتم پرونده های اجتماعی مختلفی را در این جا نقد و بررسی کنیم، مدتها گذشت و فقط یک بحث جدی شکل گرفت، تصمیم دارم زین پس بیشتر وارد چنین پرونده هایی شویم و در صورت استقبال دوستان مباحث مختلفی را با هم به چالش بکشیم. برای شروع در این پست سه سوال مطرح میکنم، دوست ندارم مستقیم وارد بحثهای سیاسی بشیم و بیشتر به سمت و سوی لایه های فرهنگی و اجتماعی برویم، هرچند میدانم در ایران میان حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی هیچ تفکیکی نمی توان قائل شد...

 نمیشود که همیشه نگارنده بگوید و شما بشنوید، این بار شما آغازگر بحث باشید. بسم الله...

1. بزرگترین ظرفیت جامعه ایرانی چیست و مردم ایران چه پتانسیلهایی دارند؟ ( اعم از نهادهای اجتماعی و جنبشهای مدنی و حتی خصلتهای تاریخی افراد و جامعه)

2. بزرگترین ابتلای  مردم ایران چیست؟ (چه چیزهایی باید در لایه های مختلف جامعه اصلاح شود)

3. آیا می شود روزی به زیستن در این سرزمین افتخار کرد؟ ( ارائه راهکارهایی برای داشتن ایرانی دوست داشتنی)

 

از دوستان عزیز تقاضا دارم همه وارد بحث با یکدیگر شوید و از سایر دوستانتان هم بخواهید در این مباحثه شرکت کنند، در صورت استقبال و مشارکت در بحثها پرونده های اجتماعی به صورت موردی و با جزئیات دقیق تر ادامه پیدا خواهد کرد.

***

اینجارا هم بخوانید.

***

دوست نزدیکتر از من به من است / وین عجب تر که من از وی دورم

چه کنم ؟ با که توان گفت که یار   /    در کنار من و مـــــــن مهجورم 

                                                                                                 (سعدی)


,