بعداز مدتها ترک تلویزیون و از سر بی حوصلگی نشستم پای تلویزیون و از اونجایی که این روزها هرچه می شنویم از شبکه جم هستش گفتم ببینم این سریالایی که دل و جان از همه ملت برده چیا هستن؟؟ حاصل سه ساعت نشستن من پشت مکعب جادویی این فیلما بود:

1. یارو زن داشته یه دختر هم داره ولی از زنش نیست!!! با خواهر زنش هم دوست شده و یه پسر هم از اون داره!! حالا میخواد با دوست خواهر زنش ازدواج کنه!

2. دختره نامزد داشته که افتاده زندان ، حالا می خواد زن یکی دیگه شه ولی به اولی نگفته و ارتباطش ادامه داره ، یارو هم تو زندان دل به این بسته!! از این پسره هم یه پولی گرفته که خرج عروسیش با دومی کنه... راستی خواهر دختره ، دوست دختر پسر دومیه که یه بچه هم ازش داره و البته با یه پسر دیگه هم دوسته... .

3. زن 70 ساله شوهر داره به پسر دومیش میگه با فلانی مهربون باش اون پدر واقعیته!!!!! اولی و آخری از شوهرش هستن اما در عین داشتن شوهر ، دومی از آقای همسایه است!

      *  دیگه ترجیح دادم خاموش کنم و «حریم سلطان» نبینم! همه این فیلما کلی حاشیه اینجوری داشتن! حالا از روابط در عین ازدواج که بگذریم (که البته در غرب هم مذمومه) بچه دار شدن همینجوووووووووووری... رو هوا!!! فکر کن... دلم به حال ملتی می سوزه که خودشون و بچه هاشون با لذت و پر از انگیزه می شینن نگاه کردن این فیلما و نمی دونن دارن ارزشاشون رو به تاراج می برن!!!

کاش صدا وسیما یه کم وقت می ذاشتن و اینا رو میدیدن و یه فکری به حال خودشون و حال مردم می کردن! یه فکر درست و حسابی...


تنها پاسخی که برای این دوست عزیز داشتم این بود که یکی از مهمترین عوامل پناه بردن مردم به شبکه های این چنینی ضعف های اساسی و ریشه ای رسانه های داخلی است. و این که در این مملکت کسی دغدغه فرهنگ ندارد! آنها هم که بر طبل فرهنگ می کوبند بویی از آن نبرده اند و جز سودای ریاست در سر نپرورانده اند. رسانه مهمترین ابزار برای فرهنگ سازی در یک جامعه است اما متاسفانه در این سی و چند سال رسانه های تصویری فارسی زبان (اعم از داخلی و خارجی) سیری قهقرایی را طی کرده اند.و در صورت تداوم این طریق ( که با این رویه ، ناگزیر می نماید!) باید در آینده ای نه چندان دور شاهد فروپاشی فرهنگی و حتی اجتماعی جامعه ایرانی باشیم، آینده ای هولناک که همین روزها هم تصویری از آن را در شهرهای بزرگ می توان دید...

این هدیه ی بزرگ حاکمان بی تدبیر برای مردم ایران زمین است... آقایان از شما متشکریم.

 


پی نوشت:  آیا می شود از سقوط نسلی که پرورده رسانه های مغرض داخلی و خارجی است جلوگیری کرد؟ شما بگویید...


,